Reklam

Twitter

 

19 Aralık 2012 Çarşamba

Hilbert: Yaşanan bu kargaşa bizi güçlü yapıyor…

Beşiktaş’ın Alman oyuncu Roberto Hilbert Transfermarkt’a verdiği söyleşide İstanbul’dan Beşiktaş’a ve gelecek planlarına kadar pek çok konuda gelen sorulara yanıt vermiş. İşte o keyifli sohbetten bir özet..
Roberto 2010 yılından beri Türkiye’de yaşıyorsun. Türkçen nasıl?
Ben çok iyi anlıyorum ama telaffuzum doğrusu pek iyi değil. Bunun için biraz utanıyorum (gülüyor) ama üzerinde çalışıyorum.


Sportif olarak performansını nasıl buluyorsun.
Tabii ki her zaman daha iyi olabilir. Ben şuna inanıyorum 2.5 yıl süresindeki en formda olduğum dönemi yaşıyorum. Ben performansımdan dolayı mutlu olabilirim.

Başlangıçta Beşiktaş’daki durumun eleştirilmişti.
İlk kulübe geldiğimde Guti ve Quaresma gibi oyuncuların gölgesinde kaldım. Alışma dönemi zor oldu ve bu yüzden benden beklenen performansı gösteremedim.

Sözleşmen bu yaz bitiyor. Planların nelerdir?
Ben henüz gelecek planlarım hakkında düşünmedim. İlk olarak takımın başarısı için yüzde yüz konstanre olmak istiyorum. Kış’dan sonra eşim, ailem ve menajerimle yoğun bir şekilde oturup konuştuktan sonra kulüp ile görüşeceğiz. Sonra geleceğin bize ne getireceğini göreceğiz.

Bundesliga’ya dönüş olabilir mi?
Şu anda somut bir şey söyleyemem. Lig çekici bir lig ve şu anda Avrupa’nın en iyilerinden biri. Şu anda ben bunu düşünmem için bir neden yok.

Türk futbolunu en iyi şekilde nasıl tarif edersin.
Türk futbolun duygularla oynandığına inanıyorum ve bunu şaşırtıcı buluyorum.

Beşiktaş’ı diğer kulüplerden ayıran nedir?
Beşiktaş Türkiye’nin en eski kulübüdür. Kulübün felsefesi hayatta hep mücadele etmek. Beşiktaş forması üzerinizde varsa bilmeniz gereken herşeyinizi vermek zorunda olduğunuzdur.

Bu sezon Beşiktaş çok daha iyi. Neden?
Biz takım ruhunu sahibiz. Takım ve kulüp içinde yaşanan kargaşa hepimizi güçlü kılıyor ve bu şekilde devam edeceğiz.

Selefine göre Aybaba’yı iyi yapan nedir?
Benim için şahsen çok iyi bir antrenör ve karakterli. Çok açık ve dürüst bir kişi. O her zaman takımına yakın ve ekibi ile çok konuşuyor. Hugo Almeida, Manuel Fernandes, ben veya Necip Uysal gibi genç oyuncular ile güven veren pek çok konuşma yapıyor. Bu bizim başarımızın anahtarlarından biri.

Beşiktaş’ı bu sezon Şampiyorlar Ligi’ne taşıyabilecek misiniz?
Bir futbolcunun hedefi bu olmalıdır. Şampiyonlar Ligi’nde Avrupa’nın en iyi takımları ile rekabet etme fırsatınız oluyor. Şu anda doğru yolda olduğumuzu ve devam etmek istediğimizi biliyoruz. Biz başarılı olmak için elimizden geleni yapacağız.

Türkiye’nin en yetenekli oyuncusu kim?
Bizim takımda oynayan Muhammed Demirci’yi söyleyebilirim. Genç yaşına rağmen Oğuzhan Özyakup fantastik bir futbolcu. Galatasaray’an Selçuk İnan benim için harika bir orta saha oyuncusu olduğunu söyleyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...