Reklam

Twitter

 

25 Kasım 2011 Cuma

O, Dünya Kupası elemelerine katılan ilk transseksüel futbolcu

Amerikan Samoa takımının Okyanus grubunda Tonga'yı 2-1 yenerek tarihinde ilk galibiyetini aldığı haberini paylaşmıştık... Bu haberin içinde aslında daha muhteşem bir haber saklanıyormuş ama biz bunu Bild gazetesinden görebildik....

 Amerikan Samoa'sında forma giyen Johnny Saelua Dünya Kupası elemelerinde forma giyen ilk transseksüel futbolcu olarak tarihe geçmiş. Aslında o doğuştan erkek ama Samoa bölgesinde "Fa'afafine" yani, erkek çocuklara kız kıyafetleri giydirilmekte ve ev işlerinde yardımcı olması için, bir erkek çocuk, kız çocuğu gibi yetiştirilmekte.

Johnny Saelua böyle yetişmiş birisi  Milli takımda savunma oyuncusu olarak oynuyor ve  kadın olarak yaşıyor...

Saelua bu durumla ilgili "Ben maça gittiğimde ne bir kızım ne de bir erkek ya da her neyse değilim. Benim tek konstre olduğum konu var o da ülkemi temsil etmek. Benim ülkem transseksüller hakkında açık fikirli. Biz istediğimiz hangi spor olursa olsun rahatça yapabiliyoruz. Ayrımcılık yoktur. Ben Amerikan futboluda oynadım ama insanlar futbolun daha iyi olduğunu söyledi ben de futbol oynamaya başladım" diye durumuyla ilgili açıklama yaptı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...