Reklam

Twitter

 

21 Kasım 2011 Pazartesi

Bu şarkı Beşiktaşlı taraftarlar için geliyor: Paramı Yolla Bana

Bir derbiyi daha geride bıraktık. Böylesine heyecanlı bir derbiyi izlettirdikleri için emeği geçen herkese teşekkür etmek lazım…

Maç öncesinde Beşiktaş taraftarlarının Hakan Peker’in “Ateşini Yolla Bana” isteği maalesef telif yasasına takıldı. Yapacak bir şey yok. Bir ülkede kanunlar varsa buna uymak zorundayız.
Ama insan açıkçası merak etmiyor da değil. Sanatçı dediğin bu kadar mı paranın peşinden koşar. Bu mudur yani?

Ben Hakan Peker’in yerinde olsam 30 bin insan benim şarkımı isteyecek üstüne para öderim bırakın çalınsın diye. Bu kadar insan benim eserimi istemiş ne telifi derim. Artık o şarkı Hakan Peker’in şarkısı değildir 30 bin taraftarın isteğinden sonra.

Maalesef kapitalizmin dişli çarkları sanatın da içerisine girdiği zaman sanat sanat olmaktan çıkıp halktan daha da uzaklaşıyor.
Sanat toplum için mi, toplum sanat için mi derler hep ama sanırım toplum sanat için parasal anlamda tasarlanmaya çalışılıyor.

Metalica’nın 1993 yılındaki konserine bir gece önceden sabahlayarak gitmiş bir insan olarak şunu söyleyebilirim ki bir dönem bu gruptan nefret etmiştim. Baterist Lars Ulrich, internet dünyasının ilk mp3 paylaşım araçlarından olan Napster’a açtığı dava rock felsefesi ile paranın ilişkisini ilk kez bu denli bir arada görmüştüm. O gün anlamıştım rock, pop, hip hop, blues hangi müzik türü olursa olsun, hiçbir star ilahlaştırılmamalıydı. Uğruna bir gece öncesinden çimlerde karıncalarla birlikte yattığım Metalica’nın telif çılgınlığına kapılması yüzüme tokat gibi çarpmıştı.

Ben de artık eskisi gibi müzik delisi birisi değilim. Tabi ki insanlar yarattıkları eserlerden geçimini sağlamalı ama eşeğin bir yerlerine su kaçırmadan ve kazandıkları için Allah’a şükretmesini bilerek.
Eminim ki yaratıcılıkta o telif delisi sanatçılara şapka çıkartacak olan Beşiktaş taraftarı İnönü Stadı’ndaki Kızılay kumbaralarından sonra, bir de telif kumbaraları koyar, her şarkısının parasını da oraya atar.

İnanın bu telif yasası çılgınlığını değiştirmek kitlelerin elinde.
Ben de gazetede yazı yazıyorum. Yazımın çıktığı o gazetenin üzerinde yemek yiyen inşaat işçisinden telif istesem olur mu acaba?
Sanırım böyle bir şey olsa insanlar yok artık der.

İşte şu anki telif yasasından dolayı şarkıcıların yaptıklarına da bu nedenle ben YOK ARTIK diyorum.

SERDAR SARIDAĞ
http://twitter.com/serdarsaridag

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...