Olimpik spor branşlarının uzman isimlerinden biri olan Habertürk Spor editörü Murat Ağca ile motorsporları ve İstanbul Park'ın son dururmu hakkında kısa bir söyleşi yaptk
İstanbul Park'ın son durumu nedir ?
2011 Türkiye Grand Prix'si sonrası gözler, Bernie Ecclestone ile yapılacak pazarlığa çevrilmiş durumda. Sunulan teklif kabaca şu; 13.5 milyon dolarlık yıllık ücreti fazla artırma. Buna karşılık biz sana 100 bin kişilik seyirci geliri garanti edelim. Az olursa aradaki farkı tazmin edelim... Ecclestone bu teklife sıcak. Son görüşmeler yakın. 2012 Taslak Takvimi'ne girmiş olmamız da Ecclestone'un iyi niyetli yaklaşımını gösteriyor. Büyük olasılıkla yarış Türkiye'de kalacaktır.
İstanbul Park'a bir başka büyük organizasyon olan MotoGP geliyor mu?
Motosiklet Fedarasyonu, MotoGP'yi geri getirmeyi çok istiyor. Moto2'de Kenan Sofuoğlu'nun yarışması da bu istekte temel etken. Ancak pistin işletmesinin kimde olacağı henüz netlik kazanmadı. Net olan tek şey, İstanbul Park'ı artık Ecclestone'un işletmeyeceği. Eğer işletme Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü veya Spor Toto Teşkilatı gibi devlet kuruluşları olursa, MotoGP'nin gelmesi kolaylaşır. Zira bunun da bir bedeli var. Spor teşkilatının onayı ve desteği olmadan dünya çapında böyle bir yarışın gelmesi zor.

Kenan'ın son olaylara ilişkin tepkisini nasıl değerlendiriyorsun?
Kenan Sofuoğlu'nun Katalunya Pisti'ndeki kaza sonrası tepkisini çok duygusal buluyorum. Kazanın heyecanı ve öfkesiyle söylenmiş sözler olduğunu temenni ediyorum. Yoksa ortada ciddi bir paranoya söz konusu. Toplum olarak 'Türk'ün Türk'ten başka dostu yok' paranoyasını aşmak zorundayız. Hele sporda bu tür söylemlere yer yok. Eğer konu uluslararası lobi faaliyetlerinde yetersizlik ve zayıflıksa bunun milliyetle ne ilgisi olabilir? Böyle bir durumda iğneyi önce kendimize batırmak gerek.
F1'de su sene rakipsiz olarak yarışan Red Bull'u geçebilecekler mi?
Her takımın saltanatı bir gün biter. Red Bull adına bunu söylemek için ise henüz çok erken. Şu anda pistin en hızlı takımı ve en iyi pilota sahip. McLaren ve Ferrari'de kıpırdanma var. Fakat henüz sezon başında oluşan ciddi puan farkları Red Bull'a avantaj sağlıyor. KERS, DRS ve özellikle yeni lastiklerin yarışa heyecan getirdiği kanaatindeyim. Araç geliştirmeler ve lastiklere dayalı pitstop stratejileri ilerleyen yarışlarda Red Bull'un geçilebildiği hafta sonları yaratacaktır. Ancak sezon sonunda Red Bull Racing'in çifte zaferini yenileme ihtimalinin yüksek olduğunu görmek için kahin olmaya hiç gerek yok.
Murat AĞCA
https://twitter.com/gcamurat
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder