Reklam

Twitter

 

31 Temmuz 2012 Salı

Olimpiyat meşalesini de söndürdüler!


2012 Londra Olimpiyat oyunlarının en merak edilen konularından birisi de meşalenin nasıl yakılacağıydı. Gerçekten unutulmaz bir meşale yakma törenlerinden birine imza atan organizasyon komitesi bugün meşalenin yerini değiştirdi. Törenlerde sahanın ortasında yakılan meşale atletizm müsabakaları incesi Olimpiyat Stadı'nın güney bölümüne taşındı.

Sporcular için yeterli alan yaratılması için taşınan meşale Pazartesi saat 11'e kadar bir madenci lambasında korunan ateş ile yakılmış. Bu yapılan olay biraz tepki çekmiş çünkü Olimpiyat Ruhuna göre ateşin oyunlar boyunca sönmemesi gerekiyor. Olimpiyat Komitesi İletişim Başkanı Jackie Brock-Doyle gelen tepkiler üzerine "Olimpiyat ateşi hiç sönmedi. Bir madenci fenerinde içinde yaşatılıyordu ve yeni yerine geçince tekrar yakıldı" açıklamasını yaparak duruma açıklık getirmeye çalışmış.

Olimpiyat ateşinin tekrar yakılma görevini ise 1948 yılında yine meşaleyi yakan Austin Playfoot'a verilmiş. Playfoot meşaleyi tekrar yakma görevini gece geç saatlerde gelen telefonla öğrenmiş. 82 yaşındaki efsane isim olayı basına şöyle aktarmış: "Ben gece geç vakitlerde bir telefon aldım ve bana sabah Londra'ya gelebilir misin diye sordular. Sabah 05:15 gibi bir araba gelip beni aldı ve Olimpiyat Parkı'na götürdü. Meşalenin üzerine çıkartıldıktan sonra alevi uzaktan verdim ve bir anda kükredi, çok sıcak oldu bu yüzden uzaklaşmak zorunda kaldım. 1948 yılındı bu onuru yaşamıştım 2012 yılında tekrar bunu yapmak gerçekten çok özeldi ve keyif veren bir deneyimdi" diye anlatmış

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...